Magyarországi Otthonápolási és Hospice Egyesület 
XVIII. Otthoni Szakápolási Kongresszus
Hotel Visegrád****
2016. október 13-15.

A kongresszus főszponzora

Hartmann-Rico

Kiemelt szponzor

Beurer Medical Hunary Kft.


Támogatóink

BBraun             BendMedical-logo-P3262U.png             Ligasano-logo-P3262U.png             Dispomedic             dr. Schumacher             Egészség hálózat             Fresenius Kabi             rextra_logo_szoveggel.jpg             Sonaris             SpringMed Kiadó             TENA

 

 

A kongresszus helyszíne

Hotel Visegrád****
2025 Visegrád, Rév u. 15.

Megközelíthetőség

A kongresszus időpontja

2016. október 13-15., csütörtök-szombat

A kongresszus szervezője

Magyarországi Otthonápolási és Hospice Egyesület
Cím: 1136 Budapest, Hegedűs Gyula u. 45-47. 
Telefonszám: 06 (1) 791 7549
Fax: 06 (1) 791 7541
Mobil: 06 (70) 941 7620
E-mail: mohe.iroda@gmail.com
Ügyfélfogadás: hétfőn - kedden, csütörtökön - pénteken: 10.00 - 15.00 között

Tudományos Bizottság

  • Friesz Anna
  • Göttler Katalin
  • Dani Zsuzsa
  • Varga Ilona
  • Majerné Horváth Anita

Szervező Bizottság

  • Majerné Horváth Anita
  • Bakos Lászlóné 
  • Németh Gábor
  • Pantz Gábor
  • Laskovics Gergely
  • Koller Gyöngyvér

Szervezőiroda

Blaguss Utazási Iroda Kft.
Postacím: 1364 Budapest 4, Pf. 42. 
Telefonszám: 06 (1) 374 7030
Fax: 06 (1) 374 7031
Kapcsolattartó: Erős Katalin, e-mail: mohe@blaguss.hu

A kongresszus fő témái

  • Az egészségügyi ellátórendszer változásainak kérdései
  • Az otthoni szakápolásban rejlő lehetőségek a kompetenciák bővítésében
  • Minőség az otthoni szakápolás és a hospice ellátás területén
  • Betegbiztonság az otthoni szakápolásban
  • Az otthoni szakápolás és a kórházi ellátás kapcsolata
  • Nemzetközi kitekintés
  • Szakirányú terápiás ellátás lehetőségei
  • Az  ellátás során felmerülő veszélyek, nehézségek az otthonápolási és hospice teamekben
  • A hospice ellátás lehetőségei
  • Menedzsment, oktatás, ápoláskutatás

Program

2016. október 13. csütörtök

10:30-tól Regisztráció
11:30-12:45 Opcionális ebéd
Plenáris ülés
Üléselnökök:
Majerné Horváth Anita és Friesz Anna
13:00-13:30 Köszöntő, a kongresszus megnyitása
13:30-13:45 Dr. Ónodi-Szűcs Zoltán
EMMI, Egészségügyért Felelős Államtitkár, felkérés alatt
13:45-14:00 Vízvári László
EMMI Egészségügyi Ágazati Humánerőforrás és Ápolásügyi Főosztály, Osztályvezető
Iránytű a szakképzéshez
14:00-14:15 Dr. Hirdi Henriett PhD
Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara,
Alapellátásért felelős alelnök
A szakmai érdekképviselet szerepe az otthoni szakápolás célkitűzéseinek megvalósításában
14:15-14:30 Dr. Füredi Gyula
OTH Alapellátási Főosztály Munkatársa, Háziorvos
Racionális együttműködési lehetőségek a beteg otthonában
14:30-14:45 Dr. Papp Magor
Svájci Alapellátás – Fejlesztési Modellprogram
Szakmai vezetője (NEFI)
Az alapellátás fejlesztés aktualitásai, együttműködési lehetőségek az alapellátás szereplői között
14:45-15:30 Kerekasztal
Témakör: Otthoni szakápolás szerepe az alapellátásban
Dr. Kőrösi László OEP, főosztályvezető - helyettes
Dr. Hirdi Henriett PhD MESZK, alapellátásért felelős alelnök
Vízvári László EMMI, osztályvezető
Dr. Füredi Gyula OTH munkatárs, háziorvos
Dr. Papp Magor Svájci Modellprogram, szakmai vezető
15:30-15:40 Új irányvonalak a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által életre hívott Modellprogram tapasztalatainak tükrében
Várfalvi Balázs
15:40-16:00 Kávészünet
16:00-19:00  Kommunikacios-trening-teljesen-maskepp-honlapra-FINAL.jpg"Kommunikációs tréning teljesen másképp!"
(A részvétel előzetes jelentkezéshez kötött!)
20:00-24:00  Gálavacsora

2016. október 14. péntek

Üléselnökök: Bakos Lászlóné és Németh Gábor
09:00-09:15 A munkahelyi mentalhygiene szerepe és jelentősége az otthoni ellátásban
Goschyné Leszkovszki Katalin
09:15-09:30 Lágy lézerterápiás kezelések a beteg otthonába
Albertné Zsibrik Anikó
09:30-09:45 Modern sebkezelés egységes gyakorlata a fekvőbeteg intézet és az otthoni szakápolás együttműködése során
Ragatsné Pusztai Julianna
09:45-10:00 Az otthoni szakápolás múltja és jelene Szlovákiában
PhDr. Bystrická Zuzana
10:00-10:15 Otthonápolás, ahogyan egy háziorvos látja
Dr. Szelényi Viktor
10:15-10:30 Telewound care 2.0, telemedicina a sebkezelésben
Dr. Kökény Zoltán

10:30-11:00 


Kávészünet

Üléselnökök: Dr. Böjthe Lajos és Korbay Istvánné
11:00-11:15 Az ellátás megtagadásának és visszautasításának joga kiemelt figyelemmel az egészségügyi dokumentációra
Barbélyné Dr. Niertit Annamária
11:15-11:55 "Ami természetes az nem árthat" - és ha mégis?
Dr. Hetyésy Katalin
11:55-12:30 Amíg a mentő megérkezik…addig csak benned bízhatnak ( és közben a torkodban dobog a szíved)
Németh Gábor
12:30-12:45 PRONTOSAN termékcsalád
Krónikus sebek korszerű
Pogonyi Tamás, Dubovai Gyöngyi
12:45-12:55 Szolgáltatás bővítési és üzletfejlesztési lehetőségek az otthoni szakápolásban
Várfalvi Balázs

13:00-14:00


Opcionális ebéd

Üléselnökök: Friesz Anna és Nemes Szabó Ernő
14:00-14:15 Otthoni szakápolásban, hospice ellátásban részesülő betegek hozzátartozóinak megküzdési stratégiái
Babarci Ágnes
14:15-14:30 Palliatív és hospice ellátás Szlovákiában
PhDr. Dobsony Andrea
14:30-14:45 Parenterális folyadékpótlás előnyei és hátrányai a preterminális illetve terminális állapotú betegnél - holland palliatív gyakorlat
Dr. Kovács Györgyi Beáta
14:45-15:00 Otthoni hospice ellátás tapasztalatai Mosonmagyaróvár és vonzáskörzetében (irányelvek – elvárások – valóság)
Dr. Bodnár Mária Msc.

15:00-15:15


Kávészünet

Üléselnökök: Karliné Tekler Judit és Goschyné Leszkovszki Katalin
15:15-15:30 Opiod indukálta székrekedés régi és új kezelési lehetőségei
Lukács Miklós
15:30-15:45 A táplálásterápia szerepe az otthonápolásban
Timár-Horváth Katalin
15:45-16:00 Negatív nyomású sebkezelés a klinikai gyakorlatban - otthoni szakápolási vonatkozások
Dr. Hódi Zoltán
16:00-16:15 Az otthoni szakápolás és a kórház kapcsolata Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében
Papp Gergő
17:15- 23:00  Elmenyeste-Visegradon.jpgÉlményeste Visegrádon
fakultatív program, részletes ajánló
  17:15-kor transzfer, indulás a hajóállomásra

2016. október 15. szombat

Üléselnökök: Dani Zsuzsa és Göttler Katalin
09:30-09:45 A család és a beteg felkészítése az otthoni asszisztált peritoneális dialízis kezelésére
Borisz Anita
9:45-10:15 Nemzetközi kitekintés az otthonápolásra
Arató Andrea PhD, Prof. Dr. Mészáros Judit
10:15-10:30 "Varázslépcső"
Dr. Csizmadiáné Wenhard Mónika

10:30-11:00


Kávészünet

Üléselnökök: Bakos Lászlóné és Vincze-Pap Jánosné
11:00-11:15 Gyógyászati segédeszközök az otthoni szakápolás során végzett gyógytornában
Dr. Molnár Gáborné
11:15-11:30 A várólista oka és veszélyei a gyógytornász szemszögéből
Dr. Lovasné Tóth Ottília
11:30-11:45 Krónikus ágyak kiszervezése az egészségügyi ellátórendszerből
Karliné Tekler Judit
11:45-12:30 Fórum, kongresszus zárása
12:30-tól Opcionális ebéd

Kreditpont

A rendezvény akkreditációja folyamatban. A kreditpontok igényléséhez kérjük, töltse ki a vonatkozó sorokat az online regisztrációs lapon. A kreditpontok utólagos igénylésére nincs mód.

Előadás bejelentés és bővebb információ itt!

Absztrakt leadási határidő: 2016. június 24. (péntek)

Regisztráció - Online jelentkezési lap

A jelentkezések a részvételi díj befizetésével érvényesülnek.

A regisztrációt és a részvételi díj beérkezését a Blaguss Utazási Iroda Kft. e-mailben igazolja vissza. Amennyiben a visszaigazolást egy héten belül nem kapja meg, kérjük, jelezze a fenti elérhetőségek valamelyikén.

Részvételi díjak

  Korai
(2016. július 8-ig)
Normál
(2016. július 9. - szeptember 9. között)
Késői
(2016. szeptember 10-től)
MOHE tag  18.000 Ft 20.000 Ft 24.000 Ft
Nem MOHE tag 22.000 Ft 26.000 Ft 30.000 Ft
Diák 5.000 Ft
Napijegy - csütörtök, péntek 18.000 Ft
Napijegy - szombat 15.000 Ft

A MOHE kedvezményes részvételi díjat az a tagszervezet veheti igénybe, aki a 2016. évi tagdíjat befizette.

A regisztrációs díj a vonatkozó adókat tartalmazza. Törvényi módosítás esetén fenntartjuk az árváltoztatás jogát. A teljes kongresszusi részvételi díj bruttó 9.000 Ft, a csütörtöki, ill. pénteki napijegy 1.100 Ft étel-ital szolgáltatást tartalmaz. Az étel-ital szolgáltatás összege cégek felé kiállítandó számlán feltüntetésre kerül.

A tag/nem tag részvételi díj tartalmazza

  • a részvételt a tudományos programon
  • a kongresszus kiadványait
  • a kávészüneteket
  • előzetes jelentkezés alapján a részvételt az október 13-i interaktív képzésen (max. létszám: 60 fő)
  • az október 13. csütörtök esti fogadást

A napijegy ára tartalmazza*

  • az aznapi részvételt a tudományos programon
  • a kongresszus kiadványait
  • az aznapi kávészünetet (csütörtökön, ill. pénteken)
  • csütörtöki napijegy esetén, előzetes jelentkezéshez kötötten, a részvételt az október 13-i interaktív képzésen (max. létszám: 60 fő)

A diák részvételi díj tartalmazza*

  • a részvételt a tudományos programon
  • a kongresszus kiadványait
  • a kávészüneteket

A diákigazolványt kérjük, hogy a hallgatók hozzák magukkal.

*A napijegyes és diák regisztrációk nem tartalmazzák az október 13. csütörtök esti fogadást, amelyre külön jegy vásárolható.

"Kommunikációs tréning teljesen másképp!"
Interaktív, akkreditált továbbképzés (2016. október 13.) – részvétel előzetes jelentkezés alapján

Helyszín: Hotel Visegrád, konferenciaterem
Cím:  2025 Visegrád, Rév u. 15.
Dátum és időpont:  2016. október 13. csütörtök, 16:00-19:00
Maximum létszám:  60 fő

Részvételi szándékát az online jelentkezési lapon tudja jelölni. A jelentkezések a beérkezés sorrendjében érvényesülnek.
A képzés leírása itt érhető el.

Opcionális ebéd (2016. október 13., 14. és 15.)

Helyszín:  Sirály Étterem, Hotel Visegrád
Cím:  2025 Visegrád, Rév u. 15.
Dátum és időpont:  2016. október 13. csütörtök, 11:30-12:45
2016. október 14. péntek, 12:30-14:00
2016. október 15. szombat, 12:30-tól
Az ebéd ára:   3.200 Ft/fő/alkalom

Az ebéd levest és főételt tartalmaz, az ital egyénileg fizetendő, fogyasztás szerint. Az ebéd ára bruttó 3.200 Ft étel-ital szolgáltatást tartalmaz. Az étel-ital szolgáltatás összege a cégek felé kiállítandó számlán feltüntetésre kerül. ÁFA változás esetén fenntartjuk az árváltoztatás jogát.

Fogadás belépő kísérők, napijeggyel regisztrálók, diákok és kiállítók részére (2016. október 13.)

Helyszín: Sirály Étterem, Hotel Visegrád
Cím:  2025 Visegrád, Rév u. 15.
Dátum és időpont:  2016. október 13. csütörtök, 20:00-24:00
Részvételi díj:  7.500 Ft/fő

A vacsora ára bruttó 6.800 Ft étel-ital szolgáltatást tartalmaz. Az étel-ital szolgáltatás összege a cégek felé kiállítandó számlán feltüntetésre kerül. ÁFA változás esetén fenntartjuk az árváltoztatás jogát.

Élményeste Visegrádon − fakultatív programlehetőség (2016. október 14. péntek)

Gyülekező: Hotel Visegrád recepciójánál, 17:20-tól
Cím:  2025 Visegrád, Rév u. 15.
Dátum és időpont:  2016. október 14. péntek, 17:30-23:00
Részvételi díj:  9.900 Ft/fő

Részvételi szándékát az online jelentkezési lapon tudja jelölni. A program leírása itt érhető el.

A program bruttó 7.000 Ft étel-ital szolgáltatást tartalmaz. Az étel-ital szolgáltatás összege a cégek felé kiállítandó számlán feltüntetésre kerül. ÁFA változás esetén fenntartjuk az árváltoztatás jogát.

Szállásfoglalás

A szállásigényeket a beérkezés sorrendjében tudjuk teljesíteni.

Kérjük, hogy szállásra vonatkozó igényét az online jelentkezési lap kitöltésével - lehetőség szerint - mielőbb jelezze.

Foglalási határidő: 2016. szeptember 19. hétfő

Ezen határidő után szállást a hotel kapacitásától függően tudunk biztosítani.

A szállásfoglalás a teljes szállásdíj befizetésével és a kitöltött jelentkezési lap elküldésével együtt érvényes.

Szállást csak a befizetett teljes szállásdíj beérkezése után tudunk visszaigazolni.

Amennyiben szállásigénye a jelentkezési lapon megadható lehetőségektől eltér, kérjük, vegye fel a kapcsolatot a Blaguss Utazási Irodával. 

Hotel Visegrád**** (2025 Visegrád, Rév u. 15.)
Egyágyas szoba: 17.410 Ft/szoba/éj
Kétágyas szoba: 19.820 Ft/szoba/éj
Háromágyas használat: 23.730 Ft/szoba/éj

A fenti árak szobánként és éjszakánként értendők, a reggelit, az adókat (ÁFA, IFA), a WiFi hozzáférést, valamint a wellness részleg használatát tartalmazzák. ÁFA változás esetén fenntartjuk az árváltoztatás jogát.

A szálláshelyeken igénybe vett extra szolgáltatások (minibár, telefon, italfogyasztás ebédek során, stb.) kifizetése a szálloda recepcióján, egyénileg történik.

Bejelentkezés 14:00 órától elutazás napján a szobákat 10:00 óráig kell elhagyni. Csomagszoba biztosított.

Lemondási feltételek

2016. szeptember 19-ig a befizetett díjak (regisztráció, szállás, ebéd, fogadás belépő) visszafizetésre kerülnek egy egyszeri adminisztrációs költség levonásával (2.000 Ft).

2016. szeptember 19. után nem áll módunkban a befizetett összeget megtéríteni.

Kérjük, a lemondást, a banki adatok megadásával, írásban jelezze a Blaguss Utazási Irodának, a fent megadott elérhetőségek valamelyikén.

Fizetés

A befizetéseket a Blaguss Utazási Iroda Kft. számlaszámára kérjük megtenni. Utaláskor a közlemény rovatban kérjük, tüntesse fel a résztvevő, ill. a szervező egyesület, a MOHE nevét. Az utalás költsége a résztvevőt terheli.

Blaguss Utazási Iroda Kft. banki adatai

Számlavezető bank neve: UniCredit Bank
Számlavezető bank címe: 1054 Budapest, Szabadság tér 5-6.
Bankszámlaszám: 10918001 00000005 39410002

Reprezentációs adó

Az 1995. évi CXVII. törvény, kifizetőt terhelő adó bekezdése értelmében a regisztráció és a társasági programok díjai adó- és járulékfizetési kötelezettséget vonnak maguk után, mivel ezen díjak étel- és italszolgáltatást is tartalmaznak.

A törvény az adó- és járulékfizetési kötelezettség alapját az alábbiak szerint határozza meg:

  • Magánszemélyek esetén (a regisztráció és a társasági programok díjáról készült számla nem adóalany, illetve magánszemély nevére szól) adó-, és járulékfizetési kötelezettség nem keletkezik.
  • Cégek esetén (a regisztráció és a társasági programok díjáról készült számla az adóalany nevére szól) adó- és járulékfizetési kötelezettség a számla befogadójánál keletkezik (a számla befogadójának tájékoztatási kötelezettsége mellett).

A regisztráció és a társasági programok díjában foglalt étel- és italszolgáltatások pontos összege a számlán feltüntetésre kerül.

Az adó- és járulékfizetési kötelezettség törvényi hivatkozása bővebben itt olvasható.

Parkolás

Térítésmentesen biztosított mind a szállóvendégek, mind a résztvevők számára.

Kiállítási, támogatási lehetőségek

A kiállítói lehetőségekkel, illetve a Kongresszus támogatásával kapcsolatos kérdésekben kérjük, a Blaguss Utazási Irodát keresse a fent megadott elérhetőségek valamelyikén.

Írjon nekünk